torsdag 5 januari 2012

En hälsning från "systugan" i Bakthapur(B1)m.m

Nu har det släppt för flickorna när det gäller symaskinerna.Idag har de lagat trasiga kläder,lagt upp för långa byxor.ochsytt in "för stora" tröjor så de satt som ålskinn :).Några har t.o.m sytt en extra väska så det har verkligen varit full fart hela dagen.
Igår när jag kom hit plockade jag fram alla leksaker som Emelie W hade köpt innan hon åkte tillbaka till sverige.Det var spel,pussel,målarböcker kritor,färgpennor OCH barbiedocker,.Gissa om här lektes,när jag kom med Barbiedockorna bröt det stora kaoset lös.....jag fick verkligen ta i på skarpen för att de större flickorna inte skulle ta alla dockor och alla fina klänningar,ni kan ju bara tänka er vilken eftermiddag det blev;)).
Annars har det varit strejk idag igen,ingen bensin,ingen olja och ingen gasol,det är då inte konstigt att folket tröttnar,så jag får se om jag kan komma hem imorgon eller inte.Jag hade tänkt ta min sygrupp med mej till Kathmandu och gör ngt kul med dom,handla lite och ta en riktigt smaskig fika....så jag hoppas att strejken är över i morgon.
Håll till godo med lite bilder från dagarna här .



här tittar de på alla vackra bilder från en inredningstidning
som var med jullådan från Sverige.De var väldigt förtjusta
över allt vitt och alla vackra dukningar.

Sarita lagar sin väldigt smala byxor !!!!


Visst ser Krishna redan ut som en riktig sömmerska
 med måttbandet om halsen.

man behöver INTE vara liten för att
gilla Barbie

Här måste man nästan kunna slå knut på sej själv för att vinna.


Fyra i rad är riktigt populärt
Ja hur gör man detta???
ALLA ville bli fotade med en Barbie

och så slutar jag med lilla söta
Puta 4 år





4 kommentarer:

  1. Ahhhh! Mitt hjärta brister av bilden på lilla Puta! Lika gammal som Matheo....Nu räknar jag dagarna tills jag själv får träffa dem irl!

    SvaraRadera
  2. Greetings from the ”sewing house” in Bakthapur (B1)

    Now it’s getting easier for the girls to use the sewing machines. Today they’ve mended clothes, taken up pants that were too long, and taken in oversized shirts so that the fit like extra skin : ) Some of them have also sewn an extra bag so it has really been a full day.

    Today when I came here I brought out all the toys that Emelie W. had bought before she left for Sweden. There were games, puzzles, coloring books, crayons, markers AND barbiesdolls. When I brought out the barbies chaos broke loose…. I really had to be on guard so that the bigger girls didn’t take all the dolls and nice clothes, you can imagine the kind of afternoon it was ; )

    Otherwise there’s been a strike here again today: no bensin, no oil, no gasoline, so it’s not strange that people are becoming board. So, I’ll see if I can come home tomorrow or not. I had planned to take my sewing group with me to Kathmandu and do something fun with them: shop a bit and have a great snack time… so I hope that the strike is over tomorrow.

    Here’s a few photos from the days here.
    1. they are looking at a catalog from Sweden with interior décor, etc.. and are very impressed with and like all the white and pretty things. (white is popular at the moment in Sweden)
    2. Sarita is fixing her pants!!!
    3. Doesn’t Krishna already look like a real seamstress with her measuring tape around her neck?
    4. One doesn’t have to be small to like Barbie
    5. (photo of Twister) Here you nearly have to be able to tie yourself into a knot in order to win.
    6. Connect 4 is really popular here.
    7. Yeah, how do you do this???
    8. Everyone wants a picture with a Barbie.
    9. I’ll end with cute little Puta who is 4 years old

    SvaraRadera