torsdag 12 januari 2012

                  EN LITEN HÄLSNING FRÅN SJUKSÄNGEN

Ja det var väldigt vad segt det här blev,hostan har blivit bättre men jag har förskräckligt ont i halsen och upp mot öronen. Tar jag inte ett dunderpiller varje morgon så kan jag knappt svälja. Min svärdotter tycker jag är tokig som köper värktabletter i ett "gatuapotek" hon är rädd att de är spetsade med ngt..hm,ja det kanske de är för det räcker med en tablett på morgonen så är jag besvärsfri hela dagen och pigg dessutom.;) fast riktigt bra är det inte för jag har ingen lust att laga mat eller äta mat för den delen,men jag klarar mej bra på ;chips,nötter,chokladkaka,bananer clementiner och kaffe och så en Hebbe/youghurttallrik varje morgon förstås=).
Ja det händer inte så mycke mer just nu,fördriver dagarna med korsord,bibeln och en fantastiskt bra bok som du borde läsa:Hemligheten med en kvinnas hjärta./John&Stasi Eldredre

Kramar till er alla


Det kunde väl vara värre.....

4 kommentarer:

  1. Det där ser helt ok ut tycker jag;) Viiiiila nu så att du blir helt frisk! Här yr snön idag och man håller sig helst inne....Skall dock ta en sväng till Uppsala och sen passa Zech och hänga med Emma och barnen. Skall även leverera hushållsassistenten till lillasyster. Nu är det dax att den får gå vidare i livet och få göra lite nytta igen;) Jag älskar dig! Pusspuss

    SvaraRadera
  2. Maria, läser med glädje din blogg och måste säga att du gör ett fantastisk arbete. Tänk om världen bestod av fler goda människor som du. Krya på dig/många hälsningar Maria-Pia

    SvaraRadera
  3. TACK för uppmuntrande kommentarer!Även om jag ser på statistiken att det är en hel del som följer bloggen,så är det väldigt roligt att få en kommentar,så än en gång TACK!!Kram Mariah

    SvaraRadera
  4. A LITTLE HELLO FROM THE SICK BED

    It’s really gotten bad. The cough has gotten better but I have terrible pain in my throat and up toward my ears. If I don’t take a pill each morning I can barely swallow. My daughter in law thinks I’m crazy to have bought pain killers from a “street pharmacy” because she’s afraid it’s laced with something….. yeah it might be since I take only one in the morning and I’m pain free the entire day and have energy as well ; ) But it’s not really good because I have no desire to make food or eat it, but I’m getting by well on chips, nuts, chocolate cookies, bananas, clementines/mandarine oranges and coffee and also a Hebbe/yogurt dish each morning of course = )

    There’s not much more happening at the moment. I’m passing the days doing cross words, reading the Bible and a fantastic book that you really should read: The secrets of a woman’s heart by John and Stasi Eldredge

    Hugs to you all

    SvaraRadera