onsdag 11 januari 2012

                                        STOLTA SÖMMERSKOR.....

Ja nu har sygruppen på Badi 2 sytt färdigt sina väskor.Efter två intensiva dagar blev de klara igår.Ja det har verkligen varit intensivt och "närgånget";).När jag skulle visa hur de skulle göra så var dom som flugor runt en sockerbit. ALLA skulle vara närmast ,så ja fick milt men bestämt försöka få dom att backa åtminstone så pass att jag kunde röra armarna fritt! De var såå ivriga och hade svårt att vänta på sin tur ,en ideligen återkommande kommentar var:" mom finished"och så skulle dom ha hjälp NU, även om jag var fullt upptagen med ngn annan. Så jag fick gång på gång säga: line up och göra en kö i luften, men roligt hade vi. Gissa om jag var trött när jag skumpade hem i taxin på sen eftermiddagen.Egentligen borde jag inte åkt dit igår.hade en väldig hosta och huvudvärk,men jag tog en huvudvärkstablett som jag köpt i ett "gatuapotek" några dagar tidigare och det var rejäla grejer, jag var besvärsfri hela dagen,men idag har jag "fått betala"... legat i sängen hela da´n.
Avslutar med lite bilder som verkligen visar på engagemang .Kram


Här använder vi både händer och fötter....

....arbetsbord är helt överflödigt när det finns ett golv!!
Moniza la käckt upp tygremsan på axeln när hon skulle
sy ihop axelbandet
 det färdiga resultatet.De ville ha rejäla väskor...och det
blev det :)







2 kommentarer:

  1. PROUD SEAMSTRESSES…

    Now the sewing group from Badi 2 have finished their bags. After 2 intensive days they finished yesterday. Yes, it has definitely been intensive and “a close call” ; ) When I was going to show them what to do they were like flies on a sugar cube. EVERYONE had to be closest, so I gently but firmly tried to get them to back up so I could freely move my arms! They were so eager and had a hard time waiting for their turn. One continually used comment was “mom finished” and then they needed help NOW, even if I was busy with someone else. So time after time I had to say, “line up” and make a line in the air, but we had fun. Guess if I was tired when I went home in the taxi in the afternoon. I really shouldn’t have gone their yesterday. I had a bad cough and head ache, but I took a pain killer I bought at a “street pharmacy” a few days early and was really something. I was pain free the whole day. But, today I’ve really paid for it because I’ve been in bed the entire day.

    I’ll end with some pictures to show all the goings on. Hugs

    1. Here we’re using both hands and feet.
    2. A working table is overrated when there’s a floor!!
    3. Moniza laid the fabric over her shoulder when she was sewing the shoulder strap
    4. The end result. They wanted great bags… and that’s what they got : )

    SvaraRadera
  2. Underbart! Va fiiina de blev! Stolta tjejer!

    SvaraRadera