lördag 16 februari 2013




                         Dagen D är inne !!


                 Bara några timmar kvar tills vi lyfter från Arlanda,med destination Kathmandu.
                 Denna gång är vi två tanter som ska göra världen lite osäkrare,jag har med mej en underbar 
                 väninna från min församling,Irene,en riktigt go mamma/farmor som jag vet att flickorna bara   
                 kommer att ÄLSKA.
                 Vår främsta uppgift blir att var på ett nystartat hemför flickor i övre tonåren som är i så dåligt                             
                 skick både fysiskt och psykiskt att bordellen inte har ngn användning för dem längre! 
                  Det går inte att föreställa sej vad dessa stackars flickor varit med om,här behövs det mycket        
                  kärlek,kramar och förböner,så Irene och jag ska "bara" vara en famn,ögon som ser dem och 
                  armar som håller om .

                 I går kväll hade mina barn ordnat värsta avskedsfesten,med fantastisk mat och en härlig tårta! De 
                 tycker det känns lättare att skicka iväg  mej den här gången, när jag inte reser ensam.....
                 Vi anländer till Kathmandu i morgon11.45 lokal tid(Nepal är 4.45 tim före oss),Det ska bli sååå
                  härligt att få återse alla "mina" flickor och förstås min nepalesiska "son" och hans familj.

                 Jag ska naturligtvis blogga nu och då så ni vet hur vi har det,kanske dröjer det ngra dagar innan 
                 jag har fått iordning datorn,så håll utkik jag återkommer :)

                 Kramar till er alla och kom ihåg oss med tankar och böner!!


                               Irene och Mariah

                                                                                                     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar