fredag 22 februari 2013




                                    Kan inte sova..........

......så jag skriver till er istället,dessutom har jag ström nu,kl är ungefär 05 här så det gäller att passa på.
Det har varit intensiva dagar,man är helt slut när klockan är 8 typ.
Huvudet är såå fullt av intryck,så ni  får ursäkta om det blir lite rörigt.
På hemmet där vi bor är de allra flesta flickorna "gamla i gården" men det finns några nykomlingar bl.a en liten flicka som är väldigt märkt av det hon gått igenom,hon är som en skugga,väldigt skygg och blyg. Sangita berättade att hon blivit svårt misshandlad av sin styvpappa,som slagit henne med järnrör om hon inte varit till lags. Vi har försökt ge henne lite extra uppmärksamhet,så idag satt hon t.o.m i mitt knä en stund.

Det 5e hemmet ligger bara ca15 min promenad härifrån så där har vi varit två kvällar nu och deltagit i deras kvällsandakter. Även här "river de ner himlen"när de sjunger och ber.....helt fantastisk att se och höra, de har bara varit här i ungefär ett halv år!!!
Trots glädjen vi möter finns det också mycket smärta inom dessa flickor,minnen från allt de varit med om,så vi kommer att vara på detta hem så mycket vi kan veckan ut och bara krama,se dem i ögonen och be med dem,de är såå ivriga att man ska be för dem för de har verkligen fått uppleva vad bön förmår.
.Så har jag lärt dem en "gammal" söndagsskolsång med rörelser till,dessutom har de fått mej att dansa.......till allmänt jubel!!!!Det är så härligt här,här kan jag vara den jag är ;).
Så till slut har jag en vädjan till er.Flickorna älskar att läsa sin bibel,så många av biblarna är totalt sönderlästa och en del flickor har endast nya testamentet,och de nykomna har inte fått ngn än och det är nu DU kommer in i bilden.
Vi behöver köpa in ca 150 biblar en del av barnen behöver också nya hemmakläder,de växer här ockå och dessutom har de inga ombyten så kläderna slits fort så nu hoppas vi att du vill hjälpa oss med detta.Genom att du ger en gåva,liten eller stor,gör du skillnad....du vet "många bäckar små".
För enkelhetens skull kan du sätta in pengarna på mitt konto:8327-9,99423629-6  och märk med: Biblar- Nepal.


TACK för att du vill vara med.

Kramar till er alla

Mariah











                               Skoldax...visst är det praktiskt med uniform! Fram för det i Swerige
                                                                Trostjänarinnan Sita
                                Raka led ska det vara innan de får gå iväg till skolbussen

                                                            Visst är hon söt!!!

4 kommentarer:

  1. Vad härligt att läsa om hur ni har det och att du inte sover bort tiden där borta heller;) Åh vad jag önskar att jag var där också! Krama alla jättemycket! Vi sätter in pengar till kläder och biblar idag! Kramå puss Mallen

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK Mallen,barnen frågar efter dej och de skickar pussar och kramar i massor. Särskilt de stora flickorna pratar mycke om dej. Kraaam

      Radera
  2. Fantastiskt Mariah!
    Tänk att Du är så gammal, och ändå orkar du med detta!! :)

    Bless
    tomas

    SvaraRadera
    Svar
    1. din skurk,när du är lika gammal sitter du på hemmet käre bror.

      Radera