fredag 9 december 2011

GUD ÄR SÅ FANTASTISK!!

Jag tar det från början. När jag i morse fick veta att maskinerna inte kommer förrän på måndag!! blev jag jättefrustrerad och kände, näe nu räcker det och vad tänker ni hemma i Sverige att jag har varit här i 3veckor nu och ännu inte kommit igång med det jag är här för.Så jag tänkte nu tar jag pengarna som jag har på kontot som ni varit med och gett, så köper jag ut maskinerna........men,så började jag att be för saken och DÅ dyker en sångstrof upp i mitt huvud : "Bli stilla mitt barn,jag är din Far", och så får jag ett bibelställe från en FB-vän Efbr 3:20"Han som förmår göra långt mer än allt vi ber om eller tänker,genom den kraft som mäktigt verkar i oss"!!
DÅ förstod jag: Mariah lilla ta det lugnt nu jag har läget under kontroll!! ÅH vad jag älskar min FAR som har sådant tålamod mej!! Så jag tog en långpromenad och kollade tygpriser,flickorna ska få sy varsin tunika när de tränat lite på maskinen.Tog oxå en del härliga bilder från promenaden så håll till godo och du... Gud har samma omsorg och tålamod med dej som Han har med mej,stanna bara upp och lyssna in vad Han vill säga just till dej.

KRAM                                                              


                                                                                              
HÄR BEHÖVS SKYDD MOT
BÅDE SOL OCH DAMM
KAN NI KÄNNA DOFTEN 
SÅ HÄR HÄFTIGA ÄR ALLA LASTBILAR
KOLLA HANS ÖGON
SITT VACKERT
ALLA HAR TVÄTTDAG IDAG
HÄR BÖRJAR MAN JOBBA TIDIGT
"BURHÖNS" kan man väl säga
TRANSPORTMEDEL

"KVINNOFRID"












1 kommentar:

  1. GOD IS SO FANTASTIC!!

    I’ll take it from the beginning. When I found out this morning that the sewing machines would not be here before Monday I became extremely frustrated and felt: No, this is enough. Then wondered what you in Sweden must be thinking when I’ve been here for 3 weeks and haven’t started doing that which I came here to do. So I thought I’d take out the money that I have in my account, which all of you have contributed and I’ll buy the machines myself….. but then I started praying about it and just then a line from a song popped into my head, “Be still my child, I am your Father,” and then I was given a Bible verse from a friend. Ephesians 3:20 “Now to Him who is able to do far more abundantly beyond all that we ask or think, according to the power that works within us….” !!

    Then I understood: Little Mariah, take it easy now, I have everything under control!! Oh how I love my FATHER who has so much patience with me!! So I took a long walk and checked some prices on fabric (the girls will sew their own tunics when they have practiced a bit on the machines). I also took a few wonderful pictures from the walk. So, you too should know… God has the same concern, care, and patience with you as He does with me. Just be still and listen to what He is saying to you.

    HUGS

    SvaraRadera