torsdag 29 december 2011

                      Tillbaka på banan igen.

Efter ett par dagars svacka känner jag att krafterna kommer tillbaka,så TACK alla ni som kommit ihåg mej i böner och tankar.
Jag skrev ju sist att jag skulle berätta om eftermiddagen i köket med de äldre flickorna.
Eftersom det var julafton hade kocken fått ledigt och flickorna skulle ta hand om maten.Det kokades ris och dall(på en av bilderna ser ni en flicka i tomteluva uppkrupen på bänken,hon rör i dallgrytan) som man äter tre ggr/dag!!
Trots att vi inte förstår varandra,jo det är ett par av tjejjerna som kan lite engelska så de får tolka när det behövs,dom skrattade och skojade med varandra och blev väldigt glada när dom förstod att jag ville vara med i köksbestyren och stojjet
.Mellan alla "måsten"satt vi vid bordet och pratade och drack te,de ville veta ALLT om mej och min familj,så sjöng dom,skrattade,pratade och for runt,plötsligt skriker ngn till ...dallgrytan har kokat över och det slog upp stora lågor när "överkoket"rann ner över gasollågan....oj vilket liv och vilket tjatter det blev,men tillslut satt vi vid bordet igen,då frågar en av flickorna om jag inte kan sjunga ngt för dom på svenska...!! Jag försökte slippa undan men dom gav sej inte så då sjöng jag en av mina favoritsånger:"Hur ljuvligt att få vara en ton från himmelen,ifrån Guds eget väsen den rena kärleken.När Gud slår an ackordet i himmel och på jord,det blir av hela männskan en lovsång utan ord" osv,osv...plötsligt märker jag hur flera av flickorna gråter trots att dom inte förstår ett dugg av vad jag sjunger och när jag slutar vill dom att jag ska sjunga den en gång till.På ngt underligt sätt kom himlen ner till oss där i köket och det blev verkligen en lovsång utan (begripliga)ord för dom. Det är en stund som jag alltid kommer att bära med mej i mitt hjärta.
Slutar så med lite bilder.I morgon åker jag ut till B1 och stannar där över nyår.
Om vi inte hörs mer i år så vill jag önska ALLA mina följare ETT VÄLSIGNAT 2012 !!! Var rädda om varandra och ta hand om det DU fått att förvalta! KRAAAMMM till er alla.


tomtenissen är en ganska blyg tjej
som gärna smyger sin hand i min när vi
ska gå någonstans och fnittrar lite blygt.
Hon kommer ofta och sätter sej nääära .



Susan är en omsorgstagande tjej
som alltid ser vad som behöver göras
duktig på engelska och väldigt mjuk
och rar.

detta är hemmets clown,en riktig
glädjespridare

Tar med den här bilden för den är såå typisk!! Var jag än sitter,står
eller går har jag en klase flickor omkring mej och ALLA vill vara närmast :)

8 kommentarer:

  1. Vad vackra alla tjejer är!! Hälsa dom det!! Ja,jag grät när vi fick höra flickorna sjunga på julafton och då förstod inte jag ett ord av vad dom sjöng. Fantastiskt!! Va skönt att svackan är över:-D Ett Gott Nytt År önskar jag dig å flickorna!! Bamse Kram Emma

    SvaraRadera
  2. TACK älskade Emma och vi önskar detsamma härifrån!!Kraaamm

    SvaraRadera
  3. Det är inte så konstigt att de gråter i Gudsnärvaron. Du vet väl Mariah att Guds härlighet vilar över dig.
    Läs Josua 1:3 där står det att varje plats där du sätter din fot har han givit dig.
    Mmm, sug på den du!
    Var välsignad och massor med Nyårskramar.
    Birgitta

    SvaraRadera
  4. Underbart att åter höra att Han hör bön och att du mår bättre igen! Harförsökt djupa men det har inte funkat...Ha en härlig nyårshelg med flickorna! Jag älskar dig! Kram Mallen

    SvaraRadera
  5. *skypa menar jag så klart! Glömde instämma att vi alla grät av flickornas sång på julafton! Trots att vi inte förstod va de sjöng....

    SvaraRadera
  6. Back on track again.

    After a few not so great days, I feel my strength coming back again. THANK YOU to everyone who has remembered me in their prayers and thoughts.

    I wrote last time that I’d share about the afternoon with the older girls in the kitchen.

    Because it was Christmas Eve the cook had the day off and the girls were supposed to take care of the food. There was rice and dall (in one of the pictures you see a girl on top of the stove stirring the food, she’s stirring the dall) which we eat 3 times a day!!

    Even though we cannot understand one another..yeah there’s a few who can speak a little English so they can translate when necessary.. they laughed and joked with one another and were really glad when they understood that I wanted to be part of all of it too.

    Inbetween everything we had to do we sat around at the table and talked and drank tea. They want to know everything about me and my family. They also sang, laughed, talked, and all of a sudden someone shouted that the dall was cooking over and the boiled over dall ran down over the gastank… oh what excitement there was. But in the end we sat down at the table again and one of the girls asked if I could sing something for them in Swedish..!! I tried to get out of it but they wouldn’t let me so I sang one of my favorite songs: “How great to be tone from Heaven, from God’s own cup of pure love. When God makes music as in a cord on Heaven and on Earth, it is to all mankind a love song without words” And so on and so forth… I suddenly realized that several of the girls were crying even though they didn’t know what I was singing and when I stopped they wanted me to sing it again. In some way Heaven came down to us there in the kitchen and it was such a time of worship without words to express it for them. It was a moment that I will always carry with me in my heart.

    I’ll close with a few photos. Tomorrow I’m going to B1 and staying over for the New Year. If I don’t get back to you again this year then I wish ALL of my followers A BLESSED 2012!!! Take care of eachother and that which YOU have been given to hold!

    Hugs to all of you.

    SvaraRadera
  7. Underbara Maria. Saknar dej men förstår att du är precis där du ska vara. Skryter om dej för alla som vill lyssna. Blev lite avis när jag hörde att Mallen ska åka ner. Funderar på att hoppa in i hennes resväska.
    1000 kramar från Tina

    SvaraRadera
  8. Tina nästa gång jag åker följer du med,eller hur?
    Kram min underbar chef och hälsa alla mina jobbarkompisar. Love U

    SvaraRadera