tisdag 6 december 2011

Ytterligare en dag fylld av överraskningar....

Kommer precis hem från en Husförsamlingsträff hos hyresväden en trappa upp:Hade ingen aning om att de är kristna och med i församlingen här. Med var oxå två underbara små,ja dom var verkligen små,gummor,såå söta i sina toppluvor och chalar och alldeles underbara söta rynkiga ansikten. Det blev ett väldigt pussande och kramande innan dom skulle gå och jag fick lova att komma och hälsa på dom....det ska bli roligt och då ska jag oxå ha kameran med.
Som jag skrev igår har jag varit på B1 och träffat Sarita bl.a, hon är såå flitig när det gäller att lära sig att skriva,hon tränar så mycket att pesonalen måste säga till henne att ta lite rast.Hon är så ivrig att lära,men så är hon ju oxå 20 år och har tillbringat halva sitt liv på en bordell så hon har ju mycket att ta igen.
 De mindre flickorna hade dansuppvisning för mej.de tog fram en trumma och en tamburin och så dansade dom,det verkligen märks att det finns i blodet.Lilla Debora,bara fyra år(och räddad från sexslaveriet) dansade och vickade på sina små höfter,hon är såå söööt.hon kryper gärna upp i mitt knä och sen pratar hon och skrattar och jag nickar och skrattar fast jag inte fattar ngt,men det bekymrar  inte henne,så hoppar hon ner och skuttar iväg,ja hon skuttar alltid och trallar och sjunger en riktig liten solstråle

Så har jag varit och tagit ut av de pengar som ni har varit med och samlat in,jag och de tre svenska volontärerna ska köpa varsin liten julklapp till alla flickorna,det blir den första julklapp de någonsin fått,så TACK alla gåvogivare ni gör verkligen skillnad.När jag berättade för pastor Raju om julklapparna så hoppade och dansade han runt på golvet och ropade "thank you mama,thank you mama I´m so happy,I´m so happy". Han älskar verkligen flickorna.Önskar att ni alla kunde vara här och få möta flickorna och se hur fina dom är,dom är verkligen GUDS prinsessor i Nepal!!!

varma hälsningar från utposten

5 kommentarer:

  1. Härligt att prata med dig förut! Hoppas att fikat som Jonah bjöd på smakade bra;) Åhhhh jag vill OCKSÅ följa med dig till flickhemmen! Fantastiskt vad du får vara med om där borta! Vi är allt lite avis här hemma;) Pusssssssssssssssssss

    SvaraRadera
  2. Yet another day filled with surprises….

    I just came home from a church group meeting at the landlord’s place one floor up. I had no idea they are Christian and with the church here. With them were two wonderful little ones, yes they were definitely small ladies, so cute in their clothes and shawls and their altogether wonderfully wrinkly faces. There was lots of kisses and hugs before they left and I had to promise to come and see them…. That’ll be fun and then I’ll also have the camera with me.

    As I wrote yesterday, I’ve been out at B1 and met with Sarita along with the others, she’s so quite at learning to write. She practices so much that the personell have to tell her to take a rest. She’s so eager to learn, but she is also 20 years old and had lost half of her life in a brothel so she certainly has a lot to take in.

    The younger girls had a dance show for me. They took a tambourine and drum out and then danced, it’s very clear that they’ve got it in their blood. Little Debora, just 4 years old (and rescued from sex-slavery) danced and shimmied her tiny hips, she is soooo cute. She is happy to climb up into my lap and then she talks and laughs and I nod my head yes and laugh even though I don’t understand anything. But that doesn’t bother her, she just hops down and runs around… she’s always running around and skipping and singing. She’s a real ray of sunshine.

    I’ve now been out to gather the money you have sent in. Together with the other Swedish volunteers, I will buy a Christmas present to each of the girls. This will be the first one they have ever gotten, so THANK YOU everyone who has given money to this, you are really making a difference. When I told Pastor Raju about the presents he jumped and danced around shouting, “Thank you mamma, thank you mamma, I’m so happy, I’m so happy”. He really loves those girls. I wish you could be here and meet the girls and see how gorgeous they are. They are truly GOD’S princesses in Nepal!!!

    Warm greetings from the outpost

    SvaraRadera
  3. Hej Mariah!
    Det låter fantastiskt det du får vara med om. Angående att följa min blogg så vet jag inte hur du gjorde men när du går in på min blogg så står det "följa" uppe till vänster. Klicka på den så får du se om det inte går att bli min följare;-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Mariah!
    Åh, vad härligt det är att läsa om ditt äventyr i Nepal och bland dess prinsessor.
    Jag ber för dig, och det gör även alla i husis.
    Sköt om dig, älskar dig, min vän!

    kram Anette

    SvaraRadera
  5. Åh TACK Anette,det är SÅ värdefullt att veta att ni finns och ber för mej OCH att få en kommentar här betyder JÄTTEMYCKE!! Kram till dej och HELA husis.

    SvaraRadera