lördag 3 december 2011

Jaha,så här blev denna dag!

 Inga symaskiner i sikte......men det har varit en OK dag i alla fall,fast nu böjar mitt tålamod tryta. Ska skypa med Ing-Marie Alfven i kväll så får vi se om hon kan få fart på det hela.Hjälp mej att be för detta.
Lördagen här är ju gudstjänst dag så jag var på ett lååångt härligt möte. Trots att jag inte förstår ett ord så upplever jag atmosfären så påtagligt,Gud är verkligen närvarande och jag förstod på pastor Rajus kroppsspråk och intensitet och publikens gensvar att det var en  bra predikan han höll...OCH lång 11/2tim ungefär.Nästa söndag ska jag ta med kameran och ta kort på deras fantastiska julgranar,DOM kallar jag JULGRANAR;)).
Är det ngn som vill försöka gissa hur dom kan se ut,ska vi ha en liten tävling kanske?? Den som kommer närmast får sätta in minst 100kr på nepalkontot..vad säger ni?Skriv era gissningar i kommentarkolumnen:

Vad gör man när man helt plötsligt får en ledig eftermiddag...jo byter rum! Mitt rum var då dragit p.g.a.en en otät balkongdörr och eftersom det finns 3 rum att välja på här så bytte jag helt enkelt till ett som inte är RIKTIGT så kallt,fast ÄR KALLT!!! Sover i varmt nattlinne,mysoverall och sockar,så har jag en tjock pläd och ett dubbelvikt täcke ovanpå.Är det ngn som slår den natt "munderingen"?? Kände i morse att jag håller på att bli förkyld,så nu vet jag inte vad jag mer ska kunna palta på mej. Ja,ja, nog om detta.
Skickar med några bilder på mitt rum.









Önskar er en härlig söndag,och TACK för att ni kommer ihåg flickorna i era böner.
 "Ty.bönen är den enda kraft som öppnar himlen,tron är den hand som leder fram,men bön är nyckeln" så lyder en strof i en gammal "läsarsång"...så sant som det är skrivet! Bless.






1 kommentar:

  1. Yup, so that was today!

    No sewing machines in sight…. But it’s been an OK day anyways, but I’m starting to lose my patience. I’ll skype with Ing-Marie Alfven this evening and see if she can get a move on with all of this. Help me to pray for that.

    Saturdays are when we have church service here, so I’ve been at a long and wonderful meeting. Despite the fact that I don’t understand one word, I experience the atmosphere so distinctly. God is really there and I understood from Pastor Raju’s body language and intensity, along with the congregations responses that it was a good sermon he preached today… AND long… approximately 1 ½ hours. Next week I’ll take my camera with me and get a few photos of their fantastic Christmas tree… I call those CHRISTMAS TREES ;)) .

    Is there someone who wants to have a guess at how the look? Should we have a competition? The person who guesses closest gets to put at least 100 SEK (15 U.S. dollars) into the Nepal account. What do you say? You can write your guesses in the comments section (kommentar).

    So what do you do when you suddenly have a totally free afternoon? … Change your room! My room was very drafty because of a balcony door that didn’t close properly and since there are 3 rooms to choose from, I’ve changed to one that isn’t so cold, but it is cold! I’m sleeping fully dressed with layers and have a thick blanket with a double thick comforter on top of that. Can anyone beat that?! I felt this morning that I’m becoming sick, but I really don’t know what else I can have on myself at night. Yeah, yeah, that’s enough about that.

    I wish you a wonderful Sunday and THANK YOU for praying for the girls.
    -Prayer is the only power that opens the heavens, faith is the hand that leads us forward, but prayer is the key- This is one line from an old song… just like it says! Bless.

    Here’s a few pictures of my new room.

    SvaraRadera