onsdag 7 december 2011

Vaknar till en ny dag, av alla ljud från gatan,trots att klockan bara är 05.00 ungefär så är det full fart utanför.

Igår var det avslutning på Bibelskolan här.kan väl säga att det var lååångt 3 timmar typ. Många fina herrar i sina lustiga hattar som höll tal och så var det utdelning av diverse......diplom tror jag :), det blir ju gissningar när man inte förstår ngt. men det var ..högtidligt ialla fall. Skickar med några bilder.
Är tacksam om ni vill be lite extra för mej,jag blir inte av med förkylningen,nu har den satt sej på höger sida med huvudvärk och täta bihålor. Vill vara frisk nu för nu är det ju meningen att Raju ska köpa ut maskinerna så jag kan starta på lördag.HMM!! Då är det 3 veckor sedan jag kom hit,det är inte klokt vad tiden går fort.Håller ni inte med mej om att det borde vara dax nu att få komma igång med det jag är här för att göra!!! Men vad kan jag göra mer än att tjata och ligga på!?
Önskar er alla en härkig dag!


Högsätet där de fina herrarna hade sina platser
Nu snackar vi  bling,bling,tyvärr går det inte att återge
men det blinkar hela tiden i olika färger. :)
Fredrik jag tycker du ska införa dessa dräkter på vår bibelskola 
                                         visst är dom fina!!
Lägg till bildtext
Högkvarterer. Måste säga att dom kan verkligen FIRA!!
Gillar det!!
Kvinnorna hade så vackra klänningar,tyvärr syns de dåligt
under tröjorna.
Mina svenska vänner,Adeline,Emelie och Emelie.De har
snart gjort sin volontär tid här.
Två åker den 26/12 och den sista 3e januari.






4 kommentarer:

  1. God morgon! Tycker absolut det är på tiden att du får komma igång. Jag menar,du är ju inte där för att ha semester;) här är kl 02:30 å jag kan inte sova. Har fått en sån där knöl i ryggen så jag har svårt att både ligga å sitta!! Vi ska be att du är i toppform på lördag! Ha en välsignad dag mamma! Älskar dig! Puss

    SvaraRadera
  2. Woke up to a new day due to all the noise on the street. Even though it’s only 5am there’s a lot going on outside.

    Yesterday was the final day for the Bible school here. I can say that it was a very long 3 hours. There were many nice looking gentlemen in hats who gave speeches and then they gave out some diplomas :) I’m just guessing because I couldn’t understand anything. But it was a celebration in any case. I’ve posted several pictures.

    I’ll be very thankful if you could pray a bit extra for me. I am still not healthy after having become sick. I feel I have a sinus infection with a head ache. I want to be well now because Raju is planning to buy the sewing machines so that I can start on Saturday. Hmm!! It’s now been 3 weeks since I’ve come here and I can’t believe how fast the time has gone. Don’t you agree that it’s about time I get started with that which I’ve come to do!!! But what more can I do than continue nagging at this point!?

    I wish you all a wonderful day!

    SvaraRadera
  3. hej Mariah! ja de va inte bra bli sjuk, men de kan vara oxå när man byter miljö o man påverkas ju om allt nya saker nya bakterier . men kan du inte gå till apoteket där dom brukar utomlands att ha bra mediciner själv håll jag på att bli sjuk så tar jag till den där örtmedicinen Echinagard den verkar direkt , men man måste börja första dan . nu får vi TRO att de SNART ordnar sej med symskinerna att du kommer i gång lycka till med de guds ledning i allt!nu har vi snart 3 advent de går med stormsteg hälsar Maj-lis

    SvaraRadera
  4. Åå,krya på dig,kära Mariah,tänker på dig,ber för dig.Kram,Päivi

    SvaraRadera