torsdag 28 mars 2013




                              INTE SÅ MYCKET ATT ORDA OM.........


.......de två senaste dagarna.De har gått åt till att köpa kläder till ca 150 flickor,så nu kommer alla att ha nya kläder på söndagens påskfest.Det har varit två slitiga dagar att hitta byxor och topp till så många flickor i åldrarna 4-20 år typ. Vi har varit på en enormt stor "marknad"där det finns ALLT ifrån hårnålar till kläder,skor och .......ja typ allt man kan tänkas behöva och lite till.
Så måste jag berätta att jag har lärt mej baka ett speciellt bröd som är sååå gott,hade bestämt med kocken att vara i köket klockan 07.00 i morse,det var inte så svårt,det är tunna runda bröd gjorda på rismjöl bakp och vatten.De doppas ner i het olja tills de fått färg och sedan kan man fylla med lite vad man vill.

Ja det var som sagt inte så mycket att orda om,men nu vet ni i alla fall att jag lever och i morgon hoppas jag att kunna besöka Half Way Home och kanske få några bilder att visa därifrån och kanske ngn berättelse från  ngn av de nykomna kvinnorna.

Så vill jag önska er alla en skön påsk,ta det lugnt och tänk på vad Jesus utstod på korset av kärlek till DEJ!
Slutar med refrängen på en påsksång som jag sjöng när jag var ung.

"DET VAR EJ SPIKAR EJ TÖRNEKRONA SOM STÖRSTA SMÄRTAN MIN JESUS GAV. NEJ, DET VAR MIN SYND SOM HAN KOM ATT SONA,DET VAR ATT DÖ FÖR EN SYNDENS SLAV!"

KRAMAR


1 kommentar:

  1. hej ! läser din blogg o med spänning följer vad som händer !!vad underbart att höra att flickorna får gå i skolan lära sej att skriva o läsa ! mycket välsignat arbete ni har all ära till Gud för vad du gör !! har tänkt o bett mycket på detta , du berättade att Irene sydde och lagade deras kläder undrar va hände med symaskinerna lärde inte flickorna att sy ? nu önskar att allt ni gör blir till mycken välsignele för de landet och folket där!!kram o glad Påsk!! Maj-lis

    SvaraRadera