måndag 25 mars 2013




                             JUST NU ORKAR JAG INTE.....

berätta om fler grymheter,träffade 4 nyanlända kvinnor igår,den äldsta är 50 år och den yngsta 16,men jag får låta det smälta lite.

Istället får du några glimtar från en måndag som inte alls blev som det var tänkt.Skulle varit med Sangita på Half way House,men hon var tvungen att ta sin yngsta dotter till sjukhus,hon har haft hög feber i flera dagar.

Jag tog en promenad upp till Bouda ett område ca 30 min promenad från "min"lägenhet,jag älskar att promenera här,väja för bilar och motorcyklar,hoppa över diverse skit och djupa gropar i vägen.Alla dessa ljud,hundar som skäller och ett ihärdigt tutande från alla fordon som försöker ta sej fram mellan kossor,cykelkärror och människor....älskar det! Väl framme i Bouda går jag in på tempelområdet,där det oxå finns gott om butiker och matställen. Högt uppe på en takterass beställer jag MoMo och hotlemon med honung....mmmm! Sitter ett par timmar och bara njuter,ringer Sujan(min nepalesiske son) och det visar sej att han är på gatan utanför med sin MC,så jag hänger med honom genom stan,han ska bl.a fixa visum till flickorna som kommer till Sverige,vi fikar på ett mysigt "icke turist"ställe och har en liten pratstund.Önskar ni kunde vara med bak på "bönpallen" när vi snirklar oss tillbaka genom smala gränder där vi hela tiden väjer för fruktkärror,människor,bilar,det är sååå trångt så jag fattar inte att Sujan kan ta sej fram,han vänder sej om ibland och frågar:are u afraid mama? Näe jag är inte rädd,jag bara njuter av ALLT!!
Nu sitter jag i sängen,skriver till er och njuter av en pizza som Sujan kom med för en stund sedan,han ville försäkra sej om att mama inte skulle somna hungrig :).
Har tyvärr inga bilder från denna dag,men lägger in några från vår resa till Surketh.

Kramar till er alla. Mariah

utsikt från flygplansfönstret

kyrkan i en av byarna med stampat jordgolv

Ett underbart per i denna kyrka



toaletter i byn som Raju bekostat.

"församlingen"samlad när vi kommer dit

visst är det en underbar bild på en av väggarna i bykyrkan,en instalation faktiskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar