torsdag 17 november 2011

Ja då är dagen D här,väskorna är packade(med ca 10 kg övervikt),stugan städad,kylskåpet tömt och ...ja, då är det väl bara att stänga dörren vrida om nyckeln och påbörja min resa till Katmandu och flickorna där. Det är inte utan att det känns....fick igår veta att de 45 nya flickor som precis kommit till det hem som invigdes i veckan mår väldigt dåligt och tanken är att jag ska ta hand om henne lite extra när jag kommer ner. Så jag är tacksam för alla som vill be för mej,fick just nu ett telefonsamtal från en väninna som gav mej ett bibelord att åka på:"Du omsluter mej på alla sidor och håller mej i din hand",det är så tryggt att veta att jag inte är ensam.

Nu tror jag att jag ska ta en sista promenad,det är en fantastisk höstdag,några minusgrader och strålande sol,härligt!!
Nästa gång vi hörs är jag förhoppningsvis installerad på det hem där jag ska bo. 




jaha så här blev mitt första försök att överföra en bild......hmm kunde varit bättre...OCH sämre ;).

                                             Kram Mariah


överviktig

7 kommentarer:

  1. Hur ska det gå! Väskorna är dubbelt så stora som du älskling!

    SvaraRadera
  2. Här lite tips om var du kan shopa i Nepal http://www.virtualtourist.com/travel/Asia/Nepal/Shopping-Nepal-TG-C-1.html . Kanske kan vara nått hjärtat!

    SvaraRadera
  3. Jaaaa, nu är dagen D här! Snart blir det tårar på Arlanda.....Men MEST skall det bli spännande att följa med på din resa älskade mamma! Ojojoj, va mycket spännande du har framför dig där borta! Här hemma bär vi dig i våra böner, hela tiden, varje dag! Om det känns jobbigt någon dag, så kan du läsa Jer 32:27:" Se jag är alla människor Gud. Skulle något vara omöjligt för mig?" Näe. INGET är omöjligt för HONOM! Skööööönt eller hur!? Jag älskar dig så mamma! Kram Mallen

    SvaraRadera
  4. Du såg så stark och trygg ut när du med bestämda steg tog ut rikningen mot säkerhetskontrollen på arlanda. En kvinna med en mision är på väg och vi övriga håller tummar och ber i en salig blandning med ett syfte! Ge vår Mariah lycka och kraft att möta de utmaningar och prövningar hon kommer att stöta på i sitt uppdrag.
    Du är en förebild på så många sätt Mariah.
    Kram underbara kvinna Michel

    SvaraRadera
  5. TACK för tips och Mallen Tack för bibelord och förbön.
    Michel.....TACK!! för dina uppmuntrande rader,TAck för både hållna tummar och böner :). Love U

    SvaraRadera
  6. It’s ’D’ day here, the bags are packed (approximately 10kg overweight), the house is cleaned, the fridge is empty… so I just need to close the door, hand over the key, and start my trip to Kathmandu and the girls there. This is not done without emotion… I found out yesterday that the 45 new girls who have just arrived are really not doing well and the idea is that I will be personally looking after one girl who is doing exceptionally badly. So, I’m very thankful for everyone who will be praying for me. I just got a call from a friend with a scripture for me: “You shield me from every side and hold me in Your hand”, it feels so secure to know I’m not alone.

    Now I think I’ll take one last walk, it’s a beautiful fall day, a few degrees below zero with sunshine, superb!

    Next time we meet I’ll hopefully be planted in the place I’ll be staying.

    ….here’s some pictures…

    SvaraRadera
  7. Idag på personalmötet läste vi högt från din blogg,jag tror alla torkade tårar som rann. Sedan bad vi för dej och dina prinsessor.Innan dess var jag på stabsmöte och där bad vi också. Fredric och jag ber för dej och står med dej.
    Kramar från Tina

    SvaraRadera