lördag 26 november 2011

Min första "söndag"lider mot sitt slut....

 Här firar man gudstjänst på lördagen och söndagen är en vanlig arbetsdag. Nedan ser ni några bilder från kyrkan bl.a. Det var en härlig gudstjänst med lovsång och en inspirerad pastor Raju som predikade med hela kroppen,tyvärr fanns ingen tolkning,men det var ändå roligt att vara med.
Så har jag åkt motorcykel , för att jag  skulle komma säkert hem såg Raju till att en av männen skjutsade mej hem på MOTORCYKEL,fattar att jag njöööt!!!
Senare idag tog jag min första promenad  på egen hand,det var en upplevelse,fullt med folk,då detta är den stora marknadsdagen kan man säga.Massor med butiker och stånd överallt,såg en get som precis mist livet och nu låg nyflådd på trotoare!!!,massor med härliga dofter från alla matstånd,grönsaker,frukt,skor,kläder,höns i bur som väntar på döden(fast det vet dom ju inte)och så alla små tygaffärer där det sitter en gubbe utanför och syr.
Kollade lite priser och här kunde jag fått en dress uppsydd för 190kr!!
Vill ni se lite bilder från min promenad..Jaa jag oxå men.... jag GLÖMDE kameran hemma....jag vet det är inte klokt nästan oförlåtligt,men det kommer väl fler marknadsdagar hoppas jag.Så ni får hålla tillgodo med bilderna nedan. 
Nu hoppas jag verkligen att Raju och jag ska köpa symaskinerna snart,jag vill komma igång och oxå komma på plats,tycker att det får räcka med aklimatiseringsdagar nu,eller vad tycker ni?

Bed för mej att det blir en bra vecka och att allt ska gå bra när maskiner och annat ska köpas in.

Tack för att ni följer mej här,det är jättevärdefullt för mej!! Kram

2 kommentarer:

  1. My first Sunday is drawing to an end…


    Church services are celebrated/held on Saturdays here and Sundays are actual workdays. I’ve posted a few photos from the church below, along with a few others. It was a great service with worship and then Pastor Raju who preached with his whole body. Unfortunately there was no translation, but it was still fun to be part of it.

    So, now I’ve ridden a motorcycle. So that I would come home safely, Raju had one of the men drive me home on the MOTORCYCLE: I love it!!!
    Later today I took my first walk on my own. It was an experience: lots of people… though this is the biggest shopping day. There a tons of shops and butiks all over. I saw a goat that had just lost its life laying on the walkway, freshing skinned!!!. Lots of lovely smells from the food stands, veggies, fruit, shoes, clothes, hens I a basket waiting to die(but they didn’t know that) and all of the little sewing shops with their little men sitting outside sewing.

    I checked a few prices and here I could get a dress tailor made for 190 kr!! (That’s about 25 U.S. dollars. ) Do you want to see some pictures from my walk? Yeah, me too… but I FORGOT my camera at home…. I know it’s crazy and almost unforgivable, but there will be more days like this I hope. So you’ll have to be satisfied with the pictures below.

    Now I really hope that Raju and I buy sewing machines soon, I want to get started and also get into my position here, I think I’m done acclimatizing now… or what do you think?

    Pray for me to have a good week and that everything will go well when the machines and things are purchased.

    Thank you for following my blog, it means so much to me!! Hugs

    SvaraRadera
  2. Tänker på dej fina Maria och är så glad att du verkar trivas så bra. Var rädd om dej, i morgon kikar jag in igen :) Kram camilla Åberg

    SvaraRadera