onsdag 23 november 2011

Lugn hemmadag.......
beordrade pastor Raju idag efter gårdagens känslomässiga möte med flickorna på B1.Som den lydiga kvinna jag är har jag tagit det lugnt ;)hmm.
Tillsammans med pastorns fru, vars namn jag aldrig kommer ihåg,har jag skumpat genom sta´n i en taxi och skaffat ytt kortill min mobilt och en sån där trådlös mojäng till datorn,tagit ut pengar och ätit MOMO till lunch,jättegoda pastaknyten med olika fyllningar och till det en stark dippsås(lovar att ta en bild nästa gång jag äter det). Tog oxå några bilder bl.a på en Skräddare och hans affär alldeles utmed gatan,det finns hundratals av dem och alla fyllda med härliga tyger och täcken,ett eldorado för tygälskare =)
Så har jag undervisat min flicka i det svåra språket...svenska,nu kan hon säga:symaskin,trådrulle,sax,synål och måttband,hon försöker lära mej orden på nepalesiska,fast det går inte lika lätt,ni vet;Det är inte lätt att lära gamla hundar sitta......men kul har vi haft.
Ja de var de hela för denna gång.

Kramelikräm
PS det är sååå kul att så många följer bloggen,både i Sverige,USA och Australien
     Tack Carissa för att du tar dej tid att översätta till engelskaDS

2 kommentarer:

  1. A quiet day at home….

    Ordered Pastor Raju today after an emotion meeting with the girls at B1. Obedient woman that I am, I have taken it easy ;) hmm.

    Together with the Pastor’s wife, whose name I never remember, I have gone by taxi in to the city and bought a sim card for my mobile phone and a wireless connection for my laptop, took out money and ate MOMO for lunch (really good pasta pockets/like ravioli I guess.. with different fillings and a strong dipping sauce to go with it… I’ll take a picture next time I eat it). I also took some pictures of a taylor and his business out on the street. There are hundreds of them, all filled with beautiful fabrics: an Eldorado for fabric lovers : )

    I have taught the girl I’m specifically caring for some Swedish. Now she can say: sewing machine, thread spool, scissors, needle, ect.. She is trying to teach me words in nepalize, but it’s not going quite as easily, you know. It’s not easy to teach an old dog to sit…. But we’ve had fun.

    Yup, that’s it for this time around.

    Hugs

    PS. It is so cool that so many are following the blog in Sweden, the U.S. and Australia.

    Thanks Carissa for the English translation.

    SvaraRadera
  2. Det var så roligt att skypa med dig och "din flicka" idag! Så otroligt vacker hon är! Skönt med en soft dag idag också! Nu fick jag iväg mejlet förresten, med rätt adress verkar det som för nu har det inte kommit tillbaka.....Fyll en kontainer med sånna där täcken vetja! Och tyger. puss

    SvaraRadera