onsdag 30 november 2011

Ytterligare en spännande dag!

Börjar lära mej tidstänket här nu.....idag skulle symaskinerna köpas in och jag skulle träffa Raju på kontoret vid 10-tiden för att åka och göra detta....5 timmar senare är 4 maskiner köpta,lunch på Pizza hat och 31 filtar inköpta!!!!fattar ni.... 5 timmar..., ingen brådska här inte. Men på ngt sätt är det väldigt befriande att inte vara så tidsbunden...,hm och ibland fruktansvärt frustrerande! Hur som helst så har det varit en intressant,härlig och tröttande dag
Det är alltid lika roligt att komma ut till B1, det var dit filtarna skulle levereras,det är en så härlig atmosfär där och de äldre flickorna är helt underbara.Fick en liten pratstund med dom och de tycker det ska bli så roligt att få lära sej sy och att jag ska bo där minst en natt i veckan,det blir nog två. När jag berättade att jag funderar på att vara där på julafton och juldagen blev de väldigt glada.....jag är såå tacksam över att få vara här!

Filtarna som vi köpte idag betalades med pengar från Märsta,så känn er delaktiga i att barnen inte behöver frysa på nätterna mer. Det blir ordentligt kallt,för det finns ju ingen värme inomhus.Jo om det blir för kallt ställer man in en liten värmekamin som höjer graderna ngt.

TACK för ert stöd både genom förbön, pengar och goda tankar.
Jesus sa:"Allt vad ni har gjort mot en av dessa min minsta,det har ni gjort emot mej"(detta gäller både gott och ont,mitt tillägg)

Var underbart välsignade och rädda om varandra
GOD BLESS

Nedan finns lite bilder från dagen

4 kommentarer:

  1. Yet another exciting day!

    I’m starting to understand the concept of time here now… today we were supposed to buy the sewing machines and I was supposed to meet Pastor Raju in the office at 10am in order to go and do that…5 hours later we had 4 machines bought, lunch at a Pizza place and 31 blankets/fabrics purchased!!! It took 5 hours, do you see what I’m saying…. We’re in no hurry here. But on the other hand it’s rather freeing to not have such a press for time…. And yet sometimes very frustrating! In any case it’s been an interesting, nice, and tiring day.

    It’s always fun to visit B1. It was there that the blankets were to be delivered. It’s such a wonderful atmosphere with all the older girls who are just amazing. I had a bit of time to chat with them and they think it’ll be so much fun to learn to sew and that I’ll stay there with them at least one night each week, though it’ll be more like 2. When I told them I was thinking about being there for Christmas eve and Christmas day they were really glad. I’m so thankful to be here!

    The blankets we bought today were purchased with money I was given from Märsta (my town in Sweden). So you can feel well participating in keeping the girls warm at night. It is really cold, as there is no heating in the houses. Well, if it’s too cold then we put a little heater in the room to raise the temp a few degrees.

    Thank you for your support through prayer, money and good thoughts.
    Jesus said, All that you’ve done for the least of these, you have done for me. (Mariah’s addition: that includes both good and evil)

    Be wonderfully blessed and take care of each other
    GOD BLESS
    Below you’ll find pictures from the day.

    SvaraRadera
  2. Manne de e schysst att du ialla fall ger dej till känna ;).
    Carissa Tack för det jobb du lägger ner,vet du hur många det är som följer "världen över"?Jag läser oxå och tränr min engelska på det viset!! KRAMAR till hela familjen.Dax för skype tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Jag vet faktiskt inte... kan vara upp till 10 som kollar då och då... och 2-5 som gör det regelbunda. ... som jag är "säker" på iallafall, men jag vet inte hur många mer...

    SvaraRadera