måndag 28 november 2011

TACK...för alla förböner jag fått de senaste dagarna,de har verkligen gett resultat.

Lyckades äntligen få en stund med pastor Raju idag. Det händer mycket här just nu så jag förstår om han är "svårfångad".Fick idag veta att en av församlingarna ute i landet(församlingen här har 7större och mindre församlingar på annat håll)har fått sin kyrka förstörd av ngn typ av hemmagjord bomb som kastats in och ytterligare två är bombhotade.
Men i alla fall,vi har nu lagt upp ett  preliminärt schema för sykurserna och 4 TRAMP maskiner!!;)är inköpta. Jag kommer att ha kurser 4 kvällar /vecka på 2 av hemmen där de äldsta flickorna bor.Ska bli roligt att få komma igång,så nu ska jag få hjälp av Rajus syster med inköp av tyger och diverse material
.Sarita kommer att bo på B1 där det finns flickor i hennes ålder. Jag tror det blir bäst för henne att vara bland människor som hon kan prata med.Vi kommer ju att träffas både måndag och tisdag så det blir nog bra.Fast samtidigt blir det en saknad,hon är såå härlig tex så får jag inte vara i närheten av diskbänken,det är hennes område, hon tar tag i mej om jag försöker diska min kopp själv:) och tar koppen ifrån mej.Själv kommer jag att bo kvar här i gästlägenheten och DET känns som en riktig favör!! Gud är verkligen överraskningarnas Gud .
ja det får bli avslutningen på denna dagsrapport.
KRAAAM i vinterstormarna!!

Nedan finns det lite bilder att titta på.


3 kommentarer:

  1. Thank you for all the prayer I’ve recieved in these last few days, they have definitely given results.

    I finally was able to have a moment with Pastor Raju today. There’s a lot happening here right now so I understand that he is hard to get a hold of. I found out today that one of the churches out in the country (this church has 7 larger and smaller churches in different locations) has been damaged by a homemade bomb that was thrown in and two others are being threatened with bombs.

    In any case, we have now set up a preliminary itinerary for the sewing courses and 4 pedal machines!!;) have now been purchased. I’ll have courses 4 evenings per week in 2 of the girl’s homes where the older girls live. It’ll be fun to get started. Now I’ll have some help from Raju’s sister when it comes to the purchase of materials and fabrics.

    Sarita will live in B1 where there are other girls her age. I think it’ll be best for her to be around people she can talk with. We will be meeting every Monday and Tuesday so that will be really good. But at the same time it will be a shame because she is so fantastic. For example, when she’s around I’m not aloud to be by the kitchen sink/counter. That is her territory. She get’s rid of me if I try to clean my cup myself : ) and she takes the cup from me. I will continue to live in the apartment provided by myself and THAT feels like a true blessing/favour!! God is definitely the God of surprises.
    That’s the end of today’s report.

    Hugs in the storms of winter!!

    I’ve posted some new photos below.

    SvaraRadera
  2. Hallå Mariah.
    Det är så roligt att följa dig och ditt fantastiska arbete på din blogg. Jag har precis skickat it ett brav till alla husledare med en vädjan om eldunderstöd och förbön. Vi stårt med dig, Mariah, även om vi är långt borta geografiskt, så är du i våra hjärtan och vi tänker på dig, ber för dig och tycker det är så underbart att vi får vara med i Nepal och göra skillnad för ett folk som levt i en sådan tortyr och missär. DU ÄR FANTASTISK! Och du är en prinsessorna ni Nepal för du gör en kunglig insats!

    Hälsningar Fredric

    SvaraRadera
  3. Fredrik TACK för din hälsning,den värmde verkligen.Det är så fantastiskt att vara så omsluten av bön,jag upplever verkligen det....Även om det är lite knepigt ibland så är jag lugn inombords och DET är egentligen inte jag i stressituationer.Kram

    SvaraRadera